Skyshop on B2B-verkkokauppa, jonka avulla yritysasiakkaasi voivat tehdä tilauksia sähköisesti. Asiakas kirjautuu SkyShopiin sisään omilla tunnuksillaan ja näkee tuotteilla omat alennetut hintansa. Asiakkaasi tekee B2B-verkkokaupassa tilauksen ja se viedään automaattisesti toiminnanohjausjärjestelmääsi. Tuotteiden tiedot ja varastosaldot päivittyvät automaattisesti B2B-verkkokauppaan toiminnanohjausjärjestelmästäsi.

Olemme rakentaneet erinomaisen B2B-verkkokaupan, josta jälleenmyyjäsi voivat tehdä tilauksia helposti ja nopeasti. Verkkokauppa on integroitu toiminnanohjausjärjestelmääsi tai taloushallinto-ohjelmaasi ja tilaukset viedään verkkokaupasta niihin automaattisesti.

Jälleenmyyjien tilauskanava tehostaa yrityksesi myyntiä, kun jälleenmyyjien tilaukset saapuvat suoraan toiminnanohjausjärjestelmääsi tai taloushallinto-ohjelmaasi. Verkkokauppa sisältää kirjautumisen käyttäjätunnuksilla ja jokaiselle jälleenmyyjälle näytetään heidän omat alennushinnat ja alennusprosentit. Tuotteet B2B-verkkokauppaan haetaan automaattisesti toiminnanohjausjärjestelmästäsi, kuten esimerkiksi Visma Novasta. Nyt voit siis luopua manuaalisesta tilausten syötöstä ERP-järjestelmään.

SkyShop B2B-verkkokauppa on erittäin helppokäyttöinen ja siitä pitävät kaikki. B2B-myynti lisääntyy kun ostamisesta tehdään helppoa ja vaivatonta.

Mitä tarkoittaa B2B - verkkokauppa?

B2B-verkkokauppa tarkoittaa sähköistä tilauskanavaa, jossa yritys myy tuotteitaan yritysasiakkailleen internetissä. 

B2B-verkkokaupassa jälleenmyyjä kirjautuu järjestelmään sisään omilla tunnuksillaan ja voi tehdä tilauksen omilla alennetuilla hinnoillaan. Tilaus viedään integraation avulla myyjän toiminnanohjausjärjestelmään automaattisesti, jolloin manuaalinen tietojen syöttäminen vähentyy. 

B2B-verkkokauppa perustetaan usein palvelemaan tukkureiden, valmistajien ja maahantuojien asiakkaina olevia jälleenmyyjiä, joille helppo tilausten tekeminen ja varastosaldojen seuraaminen on tärkeää. Tämä järjestelmä vähentää ylimääräisiä puhelinsoittoja ja päivittäisiä varastosaldojen kyselyjä, kun asiakkaat voivat nähdä tiedot B2B-verkkokaupasta suoraan. 

Mitä eroa on B2B- ja B2C-verkkokaupalla?

B2B-verkkokauppa on tehty yritysten väliseen ja B2C-verkkokauppa taas on kuluttajien kanssa käytävään kaupankäyntiin. Suurin ero B2B-verkkokaupassa on jokaisen asiakkaan uniikit ostohinnat tuotteille. Ostohinnat riippuvat myyjän ja kyseisen ostajan välisestä sopimuksesta. 

B2B-verkkokaupassa ostajat kirjautuvat järjestelmään omilla tunnuksillaan, eikä kauppa ole välttämättä avoin kaikille asiakkaille. Normaalisti yritykset ensin neuvottelevat hinnoista yhdessä ja sen jälkeen myyjä antaa yritysasiakkaalle tunnukset tuotteiden tilaamista varten.  

Miten B2B-verkkokauppa integroidaan toiminnanohjausjärjestelmään?

Integraatio tarkoittaa ohjelmistojen välistä tietojen siirtoa. B2B-verkkokauppa tulee integroida myyjän toiminnanohjausjärjestelmään, jotta tuotteet, varastosaldot ja asiakkaiden alennushinnastot päivittyvät B2B-verkkokauppaan automaattisesti. Lisäksi tilaukset viedään B2B-verkkokaupasta toiminnanohjausjärjestelmään automaattisesti.
 
Integraatiossa käytetään yleensä rajapintoja, joita toiminnanohjausjärjestelmät tarjoavat. Rajapinnat ovat ohjelmistojen tiedonsiirtokanavia, joita pitkin tietoa voi liikuttaa eri ohjelmistojen välillä. 

Skycode Oy on kokenut integraatioiden rakentaja ja kykenee rakentamaan yhteyden minkä tahansa ohjelmiston ja SkyShop – B2B-verkkokaupan välillä. Eri toiminnanohjausjärjestelmissä, eli ERP-järjestelmissä on erilaiset tavat käsitellä asiakashinnastoja. SkyShop tukee kuitenkin jo valmiiksi useiden toiminnanohjausjärjestelmien asiakashinnastoja. Tarpeen mukaan integraatioita valmistetaan myös uusiin toiminnanohjausjärjestelmiin asiakkaidemme toiveesta. 

B2B-verkkokaupan perustaminen

B2B-verkkokauppa perustetaan yrityksen omien kotisivujen yhteyteen. Kotisivuille lisätään kirjautumislomake yritysasiakkaiden sisäänkirjautumista varten. B2B-verkkokauppa integroidaan toiminnanohjausjärjestelmään ja tuotetiedot siirretään verkkokauppaan. Yritysasiakkaille luodaan luodaan tunnukset B2B-verkkokauppaan. Tämän jälkeen kaupankäynti voidaan aloittaa. 
 
Skycode auttaa asiakkaitaan B2B-verkkokaupan perustamisen kaikissa vaiheissa. Käymme kanssanne läpi kaiken tarvittavan lähtötiedon toiminnanohjausjärjestelmässänne ja varmistamme, että tarvittava tieto liikkuu ohjelmistojen välillä. 
 
B2B-verkkokaupan perustaminen lisää yleensä myyntimääriä, kun ostaminen helpottuu ratkaisevasti. B2B-myynti ohjautuu usein suoraan sähköiseen tilauskanavaan, koska prosessi on siten kaikille osapuolille vaivattomin. B2B-asiakkaat keskittävät ostoksiaan yleensä myös myyjälle, joka tarjoaa kätevimmän tavan tilaamiseen. Hinta ei siis aina pelkästään ratkaise, vaan myös tilausprosessin vaivattomuus. 

B2B verkkokaupan perustaminen on helppoa

B2B-verkkokaupan perustaminen onnistuu helposti SkyShopin avulla. B2B verkkokaupan alusta on rakennettu helposti mukautumaan tarpeisiisi ja se voidaan integroida mihin tahansa ohjelmistoosi näppärästi. Sinun tulee huolehtia, että toiminnanohjausjärjestelmässäsi on alennushinnat ja tuotteet asetettu ja me teemme lopun. SkyShop B2B-verkkokaupan perustaminen on siis helppoa ja sinä voit keskittyä olennaiseen työssäsi.

.

B2B verkkokaupan ominaisuudet:

  • Kirjautuminen sisään jälleenmyyjän tunnuksilla
  • Tuotteiden esittely ja monipuolinen tuotehaku
  • Ostoskori ja tilaus jälleenmyyjän tiedoilla
  • Tuotteiden ja hintojen haku toiminnanohjausjärjestelmästä
  • Alennusprosenttien haku toiminnanohjausjärjestelmästä
  • Tuotetietojen ja kuvien editointi
  • Näyttää tarvittaessa vain OVH-hinnat, jos kuluttaja seuraa vieressä

Miten suurta B2B-verkkokauppa on Suomessa?

Tilastokeskuksen mukaan vuonna 2018 suomalaisten yritysten verkkokauppamyynnin arvo oli 23 miljardia euroa. 65% tuosta summasta kertyi yritysten välisestä B2B-verkkokaupasta. 
 
Luku jatkaa kasvuaan, koska tutkimukseen vastanneiden ostajien ja myyjien mielestä B2B-verkkokauppa tulee lisääntymään Suomessa tulevina vuosina. B2B-asiakkaat arvioivat B2B-verkkokaupan kasvun suuremmaksi kuin myyjät, joten jokainen voi päätellä mitä se tarkoittaa käytännössä. B2B-verkkokauppa on siis jo erittäin merkittävää toimintaa, mutta tarjoaa edelleen yrityksille keinon erottautua sillä edukseen. 
 
B2B-myyjien arvioivat, että heidän myynnistään 33% kulkee B2B-verkkokaupan kautta 5 vuoden kuluessa. B2B-asiakkaiden arvio heidän ostojensa osuudesta B2B-verkkokaupassa oli 51% 5 vuoden kuluessa. Ostajat siis näkevät B2B-verkkokaupan vielä suurempana potentiaalina kuin myyjät. Luku on jatkanut vahvaa kasvuaan tuon tutkimuksen jälkeen ja se kertoo, että nyt on korkea aika ruveta tarjoamaan tuotteidensa tilaamiseen B2B-verkkokauppaa. Ei ole ainakaan mitään toimivia syitä olla tekemättä sitä. Skyshop on tähän kyseiseen tarkoitukseen tehty ohjelmisto ja se tarjoaa kaiken tarvittavan B2B-verkkokaupan perustamiseen. 

Mikä on B2B-verkkokaupan rooli myyntiedustajien työssä?

Skyshopin asiakkaat ovat kertoneet omien myyntiedustajiensa myös käyttävän B2B-verkkokauppaa asiakastilausten tekemiseen. Tilauksen tekeminen B2B-verkkokaupan avulla on vaivattomampaa kuin tilausten syöttäminen toiminnanohjausjärjestelmään. Myyntiedustaja voi siis kirjautua sähköiseen tilauskanavaan ja laatia tilauksen asiakkaan puolesta. Tämä on SkyShopin helpon käyttöliittymän vuoksi nopeampaa kuin ERP-järjestelmissä tehtävä tilausten syöttö.

B2B - verkkokaupan integraatio toiminnanohjausjärjestelmään

SkyShop B2B-verkkokauppa integroidaan suoraan ERP-järjestelmääsi. Integraatiot ovat mahdollisia kaikkiin toiminnanohjausjärjestelmiin ja taloushallinto-ohjelmiin.

Verkkokauppa-integraatiot onnistuvat esimerkiksi seuraaviin ohjelmistoihin:

  • Visma Nova
  • Visma.net
  • Visma Netvisor
  • Lemonsoft
  • C9000
  • Winpos
  • Procountor

Tyytyväinen SkyShop asiakas:

5/5

Tradotim Oy

Skycoden SkyShop valikoitui Tradotimin verkkokauppa-alustaksi joustavuutensa ja kustannustehokkuutensa ansiosta. Integraatio toiminnanohjausjärjestelmän kanssa on yksi verkkokaupan haasteellisimmista osa-alueista ja siinä alusta asti Visma NOVAN integroimiseen suunniteltu alusta osoittaa ketteryytensä. NovaShopin avulla integraatio ulottuu tuotetietojen integraatiosta aina asiakaskohtaisten ehtojen määrittelemiseen. Suurin osa tiedoista saadaan suoraan toiminnanohjausjärjestelmästä, jolloin tietoja ei tarvitse syöttää ja päivittää moneen paikkaan.

B2B verkkokaupan vaatimukset eroavat huomattavasti B2C kauppojen vaatimuksista. Asiakaskohtaisesti toisistaan poikkeavia sopimusehtoja on paljon ja niiden integroiminen verkkokauppaympäristöön on vaativaa. Novashop selviytyy vaatimuksista hienosti. Harvassa asiassa jouduimme tekemään kompromisseja teknisten esteiden vuoksi, joka ei olisi itsestään selvää, jos olisimme valinneet alustaksi kuluttajakauppaan suunnitellun valmiin alustan.

Yhteistyö Skycoden kanssa on ollut sujuvaa. Skycoden tapa mahdollistaa suora vuoropuhelu asiakkaan ja kehityksestä vastaavan koodaajan välillä on mahdollistanut joustavan ja nopean yhteistyön, jossa tarvittavat muutokset on saatu toteutettua nopeasti ja viestin välittämisestä aiheutuvien väärinkäsitysten määrä minimoitua.

Jarkko Kivi, Tradotim Oy

Tradotim B2B verkkokauppa

Tyytyväinen SkyShop asiakas:

5/5

Rengastukku KM-RRR Yhtiöt

KM-RRR Yhtiöt Oy on pohjoisen kattavin autonrenkaiden-tukkuliike jälleenmyyjille (B2B).
Yritys maahantuo henkilö- ja kuorma-autonrenkaita Aasiasta ja Euroopasta. Valikoima koostuu sekä premium- että budjettiluokan renkaista.

KM-RRR Yhtiön tavoitteena oli luoda entistä parempi verkkokauppa, joka palvelisi mahdollisimman hyvin jälleenmyyjiä sekä mahdollistaisi sujuvan kaupankäynnin etenkin hektisten myyntisesonkien keskellä.
Tehtävässä onnistuttiin erinomaisesti Skycode Oy:n ammattitaitoisen osaamisen ja palvelun räätälöinnin ansiosta. Yhteistyö Skycoden kanssa oli vaivatonta ja selkeää.
Integraatio Visman toiminnanohjausjärjestelmään koettiin tärkeäksi osaksi verkkokauppaa ja tämän Skycode onnistui toteuttamaan erittäin hienosti.

Jälleenmyyjiltä saatu palaute koskien uutta verkkokauppaa on ollut pelkästään positiivista.
Olemme uudistuksen myötä entistä kilpailukykyisempiä markkinoilla.

Janne Maunu, Myyntipäällikkö
KM-RRR Yhtiöt Oy

Jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun yhteyttä!​

ONNISTUNEITA SOVELLUKSIA Tyytyväiset asiakkaamme

Ota yhteyttä ja kysy lisää: +35840-700 0002

Solr - Hakukoneiden ohjelmointi

Tarjouslaskentaohjelma nopeuttaa ja helpottaa monimutkaistenkin tarjousten tekoa huomattavasti ja tehostaa siten myyntityötä.

Solr - Hakukoneiden ohjelmointi